Moderedaktionen fortsätter att sammanfatta modeåret som gått och fokuserar nu på reklamkampanjer. Sju kampanjer som stått ut, varit banbrytande eller framkallat rysningar listas.

1. & Other Stories 1otherstories_kamp

Reklammässigt har det här verkligen varit & Other Stories år. I början av sommaren lanserades en serie kampanjbilder där både modeller och de som arbetat bakom kameran var transpersoner.

2. & Other Stories 2other

Bara för någon vecka sedan lanserades märkets oretuscherade kampanj där ärr, tatueringar, födelsemärken och kroppsbehåring var fullt synligt. Vi hoppas att & Other Stories fortsätter leverera normbrytande kampanjer även nästa år. Kanske kan vi få se något som belyser kroppsideal?

3. Gucci

Guccis kampanjfilm för cruisekollektionen avbildar festen vi önskar att vi fått vara med på och kanaliserade Alessandro Micheles vision för Gucci på ett unikt men utmärkt sätt.

4. Céline

Foto: Juergen Teller/Céline

Foto: Juergen Teller/Céline

Att använda 80-åriga Joan Didion i sin kampanj visade sig vara ett genidrag. Kampanjen stod ut, men kändes ändå naturlig.

5. Acne Studiosacneung

I år har inte bara kampanjer med äldre modeller stått ut utan även de med yngre. Acne Studios höstkampanj för damkollektionen frontades av Jonny Johanssons 11-åriga son Frasse.

6. Dressmanndressman

Herrmärket stack ut när de valde att haka på trenden med streetcastade modeller för att ifrågasätta kroppsideal.

7. Louis Vuitton

Alica Vikander och Michelle Williams film för Louis Vuitton framkallar nästintill rysningar!

Pin It on Pinterest

Share This